Followers

Friday, July 30, 2010

DIA


DIA...kemunculannya di dalam hidupku benar-benar membuat hatiku untuk merasakan cinta dan ingin rasa dicintai...

lirikkan matanya,senyumannya,suaranya dan keperibadiannya benar-benar talah menyentuh hatiku yang selama ini tidak pernah mengenal erti cinta,dan aku benar-benar merasakannya...

ingin sakali aku menyatakan kepadanya bahawa yang dia harus tahu apa yang aku rasakan dan dia harus tahu yang aku merasakannya...
akan tetapi adakah hanya aku sahaja yang merasakannya..??
bahkan dia sadikitpun tidak merasakan apa-apa..??

mungkin aku hanya mampu menatap wajahnya dan tidak mungkin sesekali untuk memiliki hatinya?
siapalah aku...yang hanya mampu memiliki sebuah buku usang dan pena yang tidak mampu mamberikan apa-apa kepadanya...

Andai kata dirinya sudah ada insan yang dicintainya...
aku pasrah...
Aku sedar diriku ini memang tidak layak untuk memiliki cinta darinya...
walaupun pahit akan ku telan jua...

Disini ada sedikit kata-kata dariku kepada insan yang mungkin akan memiliki hatinya...
"janganlah dipersiakan hidupnya dan janganlah dipermainkan hatinya...
janganlah kamu merasa ragu kepadanya kerana dia pasti akan memberikan sepenuh hatinya kepada setiap insan yang dicintainya..."
kerana itulah DIA...

Aku akan terus berlari didalam dunia yang serba luas ini untuk mencari kekurangan diri...
dan tidak akan sekali aku melupakan si dia yang pernah muncul didalam hidupku...
walaupun tidak untuk memilikinya namun dia akan tetap selalu didalam diriku...
kerana hanya dia yang mmpu membuat hatiku tersenyum...


No comments:

Post a Comment